reklama

Ďakujem

Bože, stoj dnes večer pri mne, keď budú žrebovať čísla. Poznáš ma, neotravujem Ťa často, a vieš aj to, že nie som bohvieaký odsúdeniahodný hazardér. Netipoval som už celú večnosť, ale teraz, keď je šanca vyhrať toľké prachy...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Stačí mi vyhrať len toľko, aby som bol znovu na nule, mohol vrátiť požičané, stonásobne tím, ktorí na môj dlh akože zabudli, a do haliera netrpezlivým. Alebo – výhra by mohla byť aj vyššia, zišlo by sa vlastné bývanie, hoci aj niekde v zastrčenej dedinke. Ale mohol by vyjsť aj jackpot. Kúpil by som velikánsky dom, blízko centra, do ktorého by sa nasťahovali aj naše deti s rodinami, vnúčence by sa hrali v záhrade, vybudoval by sa aj nejaký plytký bazén, neďaleko altánok a gril na celorodinné posedenia, oslavy menín a narodenín, krstiny... To by bolo krásne, to by bola jeseň života, pekne by na nás spomínali ešte aj pravnuci. Ale, Bože, urob ako Ty chceš, nech sa splní Tvoja vôľa, nie moja, Ty vieš lepšie, aká veľká výhra by mi pomohla, aká by mohla nebodaj uškodiť, či by som dal aj na charitu, ako teraz sľubujem...

* * *

Bože, ďakujem Ti! Nechytil som ani jedno číslo. No, nejako bolo, nejako bude. Ty vieš lepšie, ako by mi tá výhra obrátila život naruby. Otravovali by nadácie, podvodníci, výpalníci, od závisti by ma znenávideli známi, vadili by sa nevesty, zaťovia, naše deti zasa kvôli nim, kvôli deckám tých druhých, že pošliapali záhony, nacikali do bazéna, kvôli jednej mrkve, ktorú vytrhol ten, čo ju nesadil, kvôli menším izbám o pár centimetrov ako má ten druhý, kvôli oknám na slnečný juh, kvôli klebetám, neupratanému dvoru... Ak by sme to ako starí rodičia už dlho preťahovali, mohli by sme (pre naše dobro a 24-hodinovú starostlivosť) skončiť v starobinci v rukách profesionálov, veľký dom pri centre s veľkou záhradou s bazénom a altánkom pri grile by sa predal a deti a deti ich detí by do smrti zostali pohnevané pre nespravodlivo rozdelené dedičstvo. Ešte dobre, že toho, čo to spôsobil, neboli v starobinci nikdy navštíviť. Teda až do pretekov, kto prvý sa bude hrabať v jeho erárnom nočnom stolíku, keď zavolajú, že vydýchol naposledy.
Ešte raz Ti ďakujem, Bože, že si nedopustil, aby vyžrebovali moje čísla.


Ladislav Šebák

Ladislav Šebák

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Optimista bez dlhodobých plánov, s očakávaním, čo prinesie zajtrajšok, šok, šok, šok... Zoznam autorových rubrík:  Trnava dnes a kedysiTrnava 20. storočiaTrnava 21. storočiaHistóriaFotky z balkónaDetiFikcieLumpáreňSpomienkyDedkove spomienkyTrampingVeselé historkyÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu