reklama

Mať predstavu

Včera som sa náhodou stretol s bráchom na pešej zóne a už menej náhodne sme si sadli do pizzérie na pivo. Po futbale a babách prišla reč aj na euro.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

- To zas bude,prerátavať všetko v hlave na koruny...

- Nie, prečo, veď neskôrto už bude len v eurách...

- No, ale kvôlipredstave... Ty si vieš predstaviť, keď niečo bude za 5 €, koľko ťa to budestáť?

- Veď si to prerátam nakoruny...

- Ale prečo? Veď tie užnebudú platiť. Vieš prečo? Kvôli p-r-e-d-s-t-a-v-e. Povieš si – 5 krát 30...,no vyše 150 korún ja za takú blbosť nedám. Nedávno sme sa na túto témurozprávali s Vierkou, si predstav, dvadsať rokov či koľko žijev Rakúsku a priznala sa, že odjakživa si cenyv šilingoch prerátavala na koruny, a teda až doteraz, aj eurá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doriti,má pravdu, pomyslel som si.

- Dočerta, máš pravdu(išlo okolo servírka). Keď hlásia, že vietor bude fúkať rýchlosťou čo ja viem 20 m za sekundu, nemám šajnu,či si mám dať do vačku tehlu, aby ma neodfúklo. Musím si to vynásobiť krát 3,6,no a 72 km za hodinu to si už viem predstaviť. To už ide auto po meste že vžžžn! A malo by ísť: vžžžžžžžžn.

Fakt.Musel som uznať, že rovnako ako kilometre za hodinu mám aj staré ceny za kilosoli alebo jedného Miláčika (1,50 Kčs), kilo cukru (7,30), za tanier držkovej,jeden sendvič, liter mlieka (2,-), za polku masla (5,-), za 10 deka diétnejsalámy (3,-), tresky, sekanej (1,70), rožok (0,30), dubčekovský (0,90) atď.zafixované hlboko v podvedomí, ako také pevné veličiny, odrazové mostíky,a to všetko len kvôli lepšej predstave. Aha, toto je päťkrát drahšie akokedysi, aj výplatu mám päťkrát väčšiu ako nosil, aspoň na páske, domov otec. Nototo je už dvadsaťkrát drahšie ako voľakedy, tak to už trochu preháňajú, alekúpiť to musím...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnesráno som sa žene ponúkol, že skočím do obchodu. Vlastne vybral som siz dvoch možností – upratovať alebo zbehnúť po raňajky. Žena mi hovorí, abysom malej nezabudol kúpiť aj Miláčik alebo Pribináčik a k tomu sladkýrožok.

- Taký, čo voľakedy maliza 35 halierov?

- Nie za 45?

- Za 45 boli užlekvárové šátečky.

Bezradnestojím pred boxom s mliečnymi výrobkami. Nič podobné bielemu „kelímku“Miláčika alebo Záhoráčika nevidím. Samé jogurty v pastelových farbách a prešpikovanékúskami ovocia – bezodpadová výroba. Ustúpil som o krok dozadu neznámejbabke asi v 70 sukniach, rokov mala možno viac. Aj keď blbý, ale s rozhledem, ako sahovorilo o šaržách na vojne. Nepomohlo. Aspoň pomôžem babke v jejpátraní. Prekladala tehličky masla v pestro pomaľovaných obaloch, každýdruh s nadpisom Čerstvé, a trasúcou rukou ich úhľadne ukladalanaspäť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Viete, ja som tu prvýraz, ešte som tu v živote nebola. Nemôžem nájsť maslo.

Bolo tona nej vidieť, na jej bojazlivých pohyboch. Akoby sa tu iba „ocitla“.A toto bol len neveľký obchod, v Bille by musela zablúdiť.

- Veď toto sú maslá.A asi aj všetky čerstvé, ako píšu. Toto je len za 36 korún...

- Ale ja hľadám len takéobyčajné, staré...

Eštejeden jej nesmelý pohľad na nanovo poukladané strieborné tehličkya s prázdnym košíkom odchádzala k pokladni.

Ladislav Šebák

Ladislav Šebák

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Optimista bez dlhodobých plánov, s očakávaním, čo prinesie zajtrajšok, šok, šok, šok... Zoznam autorových rubrík:  Trnava dnes a kedysiTrnava 20. storočiaTrnava 21. storočiaHistóriaFotky z balkónaDetiFikcieLumpáreňSpomienkyDedkove spomienkyTrampingVeselé historkyÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu