reklama

Márnosť vs. dedkove staré fotografie

Včera som si spomenul na kamarátovu úvahu, ktorú vyslovil pri pohľade na svoju obrovskú zbierku pirátskych nahrávok svetového aj nášho bluegrassu. Bol vtedy slobodný, bez priameho dediča, a povedal asi toto: „To som zvedavý, kto po mne zdedí všetky tieto kazety, čo s nimi urobí, premaže ich inými pesničkami, alebo vyhodí na smetisko?“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Už som ho dávno nestretol, ježenatý, vraj čaká potomstvo. Staré kazety, ktoré mal uložené v stojanochpodľa čísel a farieb a z ktorých starostlivo stieral prach, možno uždávno prehnal cez PC a ako mp3-ky má na niekoľkých DVD-čkach. Spomenul som siaj na vetu niekde z prostriedku Biblie, že všetko je márnosť. Na tomtosvete. Je pominuteľný. Tiež som kedysi nadával deckám a vyšetroval, kto mi bolvo veciach, kto mi to rozhádzal, kto neschoval kazety do obalov a nedal namiesto v stojane, kto spravil na hi-fi veži škrabanec, že LP-čko sa chytádvoma prstami – za stred a okraj, mäkký obal sa do tvrdého vkladá otvoromhore, aby platňa nevypadla...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predvčerom som bol u mamyv pivnici. Minulý rok som si tam nanosil svoje poklady – platne, pásky, 8 mm filmy, knihy, časopisy,elektroniku, modelovú železnicu..., všetko, čo sa mi nezmestilo do novéhopodnájmu s pivničkou s pôdorysom bežnej chladničky. Napriek maminmuubezpečovaniu, že tam nik nebol, som tam pred dvoma dňami našiel miernybrajgel. Platní pomenej, niektoré von z obalov, kazety porozhadzované, z kníhchýbajú tie najkrajšie, čo sa väzby týka. Škoda vyšetrovať, veď tam nik nebol.Zostáva mi povedať si – všetko je márnosť, všetko pominuteľné. No akosi sas tým neviem stotožniť, je mi ľúto za mojou nekompletnou zbierkounezmyslov, diplomov, poznámok, notových papierov, výstrižkov, listov, fotiek...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ani môj dedo si nechcel, až dosmrti, pripustiť, že niečo robí zbytočne, že iba márni čas. Starostlivovlepoval do albumov očíslované fotky svojich rodičov, svoje a babkine, ichdetí, vnúčat, do zošita písal, kto je na ktorej momentke, kde, kedy. Mal asipäť hrubých albumov. Ingustovou ceruzou vypísal niekoľko zošitov spomienkami nasvoje detstvo, na svojho dedka Rašlu, na svoju rodinu, známych, susedov...Neviem, či dúfal, že s jeho koníčkom bude niekto cválať ďalej po jehosmrti. No v čase, keď odišiel, ešte len nastupovala éra osobnýchpočítačov, skenerov. Albumy vzali rýchlo skazu. Toto je naša mama! Škĺb! Totosom ja! Škĺb! Dnes si ani nikto nevie poriadne spomenúť, u koho skončiliich torzá. Našťastie, zachovala sa kôpka jeho negatívov šesťkrát šesť,kinofilmov, i pár starých sklenených. Niečo som prefotil Zenitom 11a medzikrúžkami u neho na balkóne, ešte v čase, keď v nichlistoval a v duchu bilancoval svoj život, počas ktorého vychovalsedem detí, dve zomreli ešte malinké...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetko je márnosť... ale keďpozerám na dedkove fotografie, na ktorých vidím tváre mojich predkov, nadobúdampresvedčenie, že má význam pokračovať v jeho robote. A možno razv mojej zbierke starých jépegéčok bude niekto pokračovať...

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Ladislav Šebák

Ladislav Šebák

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Optimista bez dlhodobých plánov, s očakávaním, čo prinesie zajtrajšok, šok, šok, šok... Zoznam autorových rubrík:  Trnava dnes a kedysiTrnava 20. storočiaTrnava 21. storočiaHistóriaFotky z balkónaDetiFikcieLumpáreňSpomienkyDedkove spomienkyTrampingVeselé historkyÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu