reklama

Po zástrčkovom už aj vzdušný zákon

„Dobrý deň, som zo štátnej kontroly odberu vzduchu. Pustíte ma dnu?“ „Ku mne? Na piate!“ V slúchadle zavrndžalo, zachrčalo a tresli vchodové dvere. Bleskovo som utekal zatvoriť moje balkónové, okno bolo priklincované. Už-už som mal prst na vypínači televízora, že ho vypnem a schovám do skrine. Nie a nie sa zbaviť toho reflexu z obdobia škriepok, ktoré vyriešil zástrčkový zákon. Vlastne zásuvkový. Poslanci si to pomýlili so stredou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Kontrolórovi som šiel odomknúťdvere, ktoré mňa i susedov chránia pred vniknutím vzduchu zvonku do našejspoločnej chodby. Za ten sa dnes draho platí. A asi aj za dvere niekde vovýkupe, už nám ich niekto dvakrát ukradol. Na tieto tretie sme už dali zvonkaguľu, zamkýname na dvakrát a ešte sú zabezpečené hrubou reťazouo betónový panel.

Už som ho počul, fučal ako ja užna prvom poschodí. „Do-brý deň!“ lapal po vzduchu a prekvapujúco rýchlo saprešmykol cez pootvorené dvere. Asi majú tiež také, aj zvyky. „Dobrý!A prepáčte, výťahy sú odstavené, odkedy šli pod správu mestskej dopravy.“„Jasné, aj my sme tak spravili, kto by si každú chvíľu kupoval cestovnélístky... Tak tuto bývate?“ Pozrel na klince na balkónovom okne i dverách.Tŕpol som, či nezbadá, že na ráme dverí sú zatlčené iba hlavičky. „Balkón užmôžete pokojne oddebniť. Tu mám váš spis,“ začal si mrmlať popod nos: „Odmietaplatiť za vzduch, vraj má plytké dýchanie, bývalý potápač, vydrží dlho bezkyslíku, a tak ďalej a tak ďalej... No,“ povolil si kravatu. „Asinesledujete správy,“ fľochol pohľadom na prírodopisný kanál, „ale o polnocinadobudol účinnosť nový vzduchový zákon, či vzdušný, ktorým sa rušia všetkyvýnimky a úľavy pri odbere vzduchu na celom území Slovenskej republiky,vrátane prenajatých priestorov v zahraničí, veľvyslanectvácha podobne. Takže od dneška je štátu úplne jedno, koľko kubíkový máte byt,akú plochu predstavuje ventilačný otvor, akú kapacitu pľúc, či chodíte vona na ako dlho, či rybičkám, ako čítam, púšťate namiesto kyslíka hélium.., aleto by museli pišťať ako Čip a Dejl, však?“ nadvihol si zarosené okuliare, abysom lepšie videl jeho celý ksicht alá Colombo na konci filmu, a hneďs výrazom ľútosti mrkol na akvárium. Zažblnkotal ukazovákomv uchu, pričom mu spadli jeho hmlovky nazad na nos a pokračovalv citovaní úryvkov: „Takže na návrh Lesnej správy... ako významnéhovýrobcu a dodávateľa čerstvého vzduchu a ministerstva... a tak ďalej,je každý dýchajúci občan... spolu 1700 korún mesačne.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Evidentne mu bolo horúco, cezslučku kravaty by už prestrčil aj moju konskú hlavu, zakrátko boli na rade gombíkypod krkom. „Viete, ani kolegovia sa nebabrali s tými koncesionármi.A koľkí sa ako sťažovali! Gorali že nemajú kvalitný príjem, teraz budúzasa vyskakovať, že majú riedky vzduch, inde zas že majú priveľa dusíka... Alemáme tu slobodu, demokraciu... Nech sa presťahujú, kto ich tam drží?“ Už lenlapal po dychu. Určite bol zvyknutý aspoň na dvadsať percent kyslíka. „Otvorteoknooooo...“ zachrčal a zviezol sa na zem aj s mojímhrubým fasciklom. Nie je to len finta? Nežaloval niekto od naproti, že mámobčas odchýlené balkónové dvere a chcú mi takto zrušiť maloodberateľskúzľavu a pridať mastnú pokutu? Stále modrejšie a modrejšie perychrčiaceho Colomba mi našepkávali, že to asi nehrá. Pre istotu som neotvorilbalkón, ale bežal do špajze, kde skladujem starý neoprénový potápačský oblek,po kyslíkový prístroj. Zabral hneď. Keď prišiel celkom k sebe, dal miniečo podpísať, pozapínal si gombíky, dotiahol kravatu, skontroloval uzol typuManhattan, odporúčal sa a trielil na vzduch. Musel som ešte odomknúť dverena reťazi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O dva dni mi prišla výzvapriniesť na úrad všetky kyslíkové bomby, aby mohli skontrolovať nezávadnosť a konečnúdobu spotreby stlačeného plynu. Ten ich Colombo veru frflal dolu schodmi čosio tom, že to by bol každý taký múdry, dýchať neštátny kyslík, stavať siveterné mlyny a páliť vlastnú elektrinu...

(fikcia)

Ladislav Šebák

Ladislav Šebák

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Optimista bez dlhodobých plánov, s očakávaním, čo prinesie zajtrajšok, šok, šok, šok... Zoznam autorových rubrík:  Trnava dnes a kedysiTrnava 20. storočiaTrnava 21. storočiaHistóriaFotky z balkónaDetiFikcieLumpáreňSpomienkyDedkove spomienkyTrampingVeselé historkyÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu