reklama

Keď závislákovi vypadne internet...

Patrím medzi šťastlivcov, ktorí vsadili na neobmedzené internetové pripojenie firmou T-Com. Uf, už vyše dva roky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Po niekoľkodňovom pretiahnutíočakávaného termínu inštalácie prišiel na sklonku roka 2005 technik, zaviedol internet,z tej istej dvojlinky aj telefón, ktorý mi inak na nič nie je, rodina a všetciznámi sú mobilní. Inak, doteraz som neprišiel na to, či je nutné mať ajtelefón, veď internet funguje, aj keď je aparát vypnutý. Aby som nezabudol, pevnúlinku má okrem mňa ešte svokra, tak jej voláme najmä cez víkend, a pýtamesa, ako sa má, aké je na Majdáne počasie, čo varí a na ďalšie veci, ktorénás tiež príliš nezaujímajú. Vo viac ako 1200-korunovej faktúre je asi tristoza telefón, aj keď nikam nevoláme, tak prečo by sme neobetovali 20 voľnýchminút mesačne na utužovanie rodinných vzťahov?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po troch štvrtináchz dohodnutého dvojročného užívania, keď som sa už obzeral po lacnejšom pripojeníinou firmou, mi nevolala svokra, ale z T-Comu. Že či nechcem Magio. Že jeto vlastne zadarmo, lebo približne za tie isté peniaze budem požívať ajnevídané výhody čarovného boxu, a aj surfovááááť na nete, do aleluja.A čo pevná linka, pýtam sa, v reklamnom spote som počul, že to ide ajbez nej. Samozrejme, ubezpečil ma ženský hlas v telefóne, ten vám už budeúplne nahouby. No to je báječné – mojím odhadom budem platiť po novom a zaviac niečo do tisícky. Och, och, bol som celý uveličený. A nemusím čakaťani do vypršania starej zmluvy, urobí sa nová, od nuly. O pár dní prišielsympatický a zručný technik. Pozapájal, poukazoval, poradil, porúčal sa.Mal som len základnú ponuku so stanicami, ktoré chytám aj na spoločnú anténu,a zopár takých, ktoré tam pre mňa ani nemuseli byť. Šlo mi najmäo dcéru, nech tam má rozprávkové kanály. Konečne som využil telefón ajinde ako na svokru. Rozšíril som si ponuku. Zanedlho mi nešiel internet, akosom sa v trnavskej pobočke dozvedel, zmenili mi heslo. Asi po dvoch dňochtelefonovania sa mi ho podarilo naťukať do správnej tabuľky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčšiu radosť z Magiamala a má asi dcérka, z asi troch rozprávkových kanálov, ktoré odvtedyneustále prepína, sa už obstojne naučila po česky, trochu anglicky, maďarskya japonsky, ale hlavne grgať a prdieť. Ale beriem, patrí tok životu, tie rozprávky už nie sú také romantické ako za mojich čias.Nevadí jej ani časový posun asi 5 sekúnd, ani občasné zasekávanie obrazua zvuku. To lezie na nervy mne večer pri sledovaní napínavej kriminálky,keď v polovici slova nasleduje druhá polovica ďalšieho slova. Inak mi jeMagio na nič, ani erotický kanál nepoužívam namiesto viagry. Ešteže somneodstavil spoločnú anténu, tam chytám dokonca aj Novu. Priznám sa, asiv polhodinovej telefonickej ankete som pracovníčke T-Comu klamal, že mi tosekanie ani veľmi nevadí, ale keďže spokojných zákazníkov neodmeňovali... veďby ich to asi ani moc nestálo, vzhľadom na odhadovaný počet ziskuchtivýchklamárov...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Internet, Magio a opatrnételefonovanie nás teraz mesačne stojí okolo 1400 korún. Pred Vianocami,v čase pompéznych reklám a sľubov pre novopečených magistov , ktorí si mohli pri podpísanízmluvy kúpiť výhodne LCD televízor, laptop a podobne, mi mala vypršaťzmluva na prebytočnú pevnú linku. Šiel som sa spýtať osobne. Dozvedel som sa,že tento nevyužitý bytový doplnok mám podľa inovovanej zmluvy tiež povinne nadva roky. Smutne som pozeral na vystavený laptop, len za výhodných 6 tisíc.Spýtal som sa, keďže som sa pred pár týždňami upísal na také dlhé obdobie spolupráce,na nejakú výhodu, zľavu pri nákupe, vernostné, ako to býva inde dobrým zvykom.Žiaľ, nič, to je iba pre čerstvo zlapaných vtáčikov. Ale aby som bol objektívny– za včasné platenie faktúr som počas celého obdobia členstva v max klube nazbieraluž 2743 bodov, za ktoré si podľa najnovšieho prospektu môžem v pobočkevyzdvihnúť dáždnik s firemným logom. Keď to takto ďalej pôjde, asi o triroky mám šancu získať najhodnotnejšiu cenu - vestu, opäť aj s logom, lenza 5890 bodov. Asi nabudúce zasa obnovím zmluvu. Predsa sa len za tie body dákúpiť viac ako za (prípadné) body za tento článok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nenadávam na firmu, to ja som tenblbec. Ani by som o nej nepísal. No už asi dva týždne ma žena posiela akomacocha Marušku v decembri po čerstvé jahody do T-Comu znova, ako predtýmpo tie výhodné nákupy. Tentoraz je to každodenné vypadávanie internetua Magia, alebo ako dnes doobeda – len internetu. Keď len na pol hodiny,ale ide to na nervy, uprostred skypovania, blogovania... (už som závislák). Nočo mi tam povedia? Buď že je to celoplošné a práve prechádzajú namodernejší systém, po rozbehnutí ktorého budem nadmieru spokojný, alebo že jeto len u mňa, možno stará hliníková dvojlinka, možno zlý kontakt, ktorý sapreruší, keď susedia rozklepávajú mäso na rezne, alebo čelom postele rytmickyudierajú do našej spoločnej steny, o ktorú mám opretý stôls počítačom.

Ladislav Šebák

Ladislav Šebák

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Optimista bez dlhodobých plánov, s očakávaním, čo prinesie zajtrajšok, šok, šok, šok... Zoznam autorových rubrík:  Trnava dnes a kedysiTrnava 20. storočiaTrnava 21. storočiaHistóriaFotky z balkónaDetiFikcieLumpáreňSpomienkyDedkove spomienkyTrampingVeselé historkyÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu