reklama

...A do dôchodku ďaleko

Mám 7 rokov, cez veľkú prestávku v škole Pod Rádiom do mňa začal rýpať jeden tretiak. Zbadala to učiteľka a už ho aj ťahala za ucho (vtedy sa mohlo). „Nehanbíš sa, do takého malého?“ Veď počkaj, keď narastiem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Mám stále 7 rokov. Zo školy sa sospolužiačkou Máriou Potiskovou stavím na mestskom detskom ihrisku, kams nami chodila mama od môjho malička. Hojdáme sa na drevenej fošni, kýmnedobehne správkyňa, stará babka: „Neviete čítať? Je to len pre deti do 6rokov!“ Škoda, že sme už takí veľkí. Dobre, ideme na pieskovisko, po pieskumôžu dupať aj sloni.

Mám 13. S kamarátmi ideme doamfiteátra, dávajú Červený stan s Cardinálkou. Babka pri trhaní lístkovnás zabrzdí. „To je mládeži neprístupné do 15 rokov!“ Dzuro Dufek ju pohotovoodzbrojí: „Nám to nevadí, teta.“ Tentoraz nám to vyšlo, ale keby som mal 18,mohol som ísť večer do Slobody na Smrť v červenom jaguáre. Škoda, že niesom dospelý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám 15. Aj moji spolužiaci nagympli. Všetci milujeme Anku Baksovú v krátkej modrej sukni (rifľovina jezakázaná!) s našitými bielymi 5-cípými hviezdami, ale za celý školský roksa každý bojí v rozhovore s ňou odbočiť z témy Sweet na tému lásku. Túlen naznačujeme, pretekáme sa, na kom prvom si všimne, že ju miluje. Všimla sijedného v meste, starého somára v zelenej reportérke s kapucňou.Mohol mať aj 18. Starý chuj. A sedlák. Určite ani nevedel, kto je to BrianConolly.

Mám 26 rokov. S o párrokov mladšími kamarátmi niekde za Naháčom trampujeme. Prídu aj dievčatá. Gitaraje žeravá, treba urobiť dojem. Honza Nedvěd má koľko fanyniek! Tá, čo by som siod nej nedal ruku odtrhnúť, mi po chvíli sladkým hlasom povie: „Ujo,a túto poznáte?“ No comment.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám 48. Vo veku, keď môj otechovoril, že mládí je v prdeli a do dúchodu daleko. Všeličo môžem,niečo nie, niečo musím, niečo sa mi ani nechce. Zrak by bol pomerne dobrý, alenapriek tomu ťažko spoznávam bývalých spolužiakov a kamarátov, čo som viacrokov nestretol. Ani toho bitkára zo základnej. Na jeho šťastie. Je starší dedoako ja, o dobré dva roky.

Stále mám 48 rokov. Je tostrašné, keď mi, aspoň sa mi zdá, že rovesníci, uvoľňujú miestov autobuse. Jednej ozaj starej babke som minule pomohol vyložiť ťažkúkabelu do autobusa. Po vybavení sa u šoféra sa otočila ku mne so slovami:„Ďakujem ti, chlapče!“ „Nie, to je v poriadku, ja ďakujem vám, teta!“

Ladislav Šebák

Ladislav Šebák

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Optimista bez dlhodobých plánov, s očakávaním, čo prinesie zajtrajšok, šok, šok, šok... Zoznam autorových rubrík:  Trnava dnes a kedysiTrnava 20. storočiaTrnava 21. storočiaHistóriaFotky z balkónaDetiFikcieLumpáreňSpomienkyDedkove spomienkyTrampingVeselé historkyÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu