reklama

Zabudnuté kurča

Málokedy idem do obchodu. Ponúkam sa, ale manželka neustúpi. Pošle ma iba vtedy, keď to, po čo sa v prvom rade vybrala, zabudne, a je uťahaná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
ilustračné foto
ilustračné foto 

Moc sa nerichtujem, hodím na seba starú vetrovku, v ktorejsom ráno upratoval pivnicu, veď len z vchodu vybehnem a naspäť. Polčižmyna balkóne sú ľadové, z topánkovníka vytiahnem zničené zahraničné značkové kopačky.Až z Číny. Mrholí, natiahnem šiltovku a s pokrkvavenou igelitkou letímpo zabudnuté kura.

Smola, „náš“ obchod má inventúru. O dve ulice je inásámoška, vyskúšam, aj tak som tam ešte nebol. Normálna, ako u nás – tovar náškaždodenný ako chlieb, rožky a mlieko na samom konci, stará to obchodníckafinta, aby sa zákazník prešiel okolo celého sortimentu a prihodil aj zopárďalších drobností. Chladiace boxy má na očiach (jediná) pokladníčka, aby mohlanajmä decká okrikovať, keď poriadne nezatvoria dvierka. Skontrolujem bezotvárania – áno, kuriatka sú tu, ako od jedného otca, a pekne naukladanév studenej márničke. Nebudem ho teraz vyberať, až pri odchode, nech sazbytočne ešte viac nekazí. Ľudí tu skoro nieto (čo jediná persónou obsadenápokladnica nemusí vždy naznačovať). Prejdem sa teda dookola len tak naľahko,s prázdnym vozíčkom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedna predavačka vykladá tovar, vlastne aj prekladá. Zaprášenýdopredu, nový zastrkuje dozadu. Šetria pracovnými silami, tá, čo má stáť za pultomso salámami, metlou ležérne pohybuje hore dole. Prinesiem malej kinderko? Tu bymalo byť, v druhej uličke. Aha, zametajúca predavačka tu má dvojča. Omyl,je to tá istá, ale bleskovo premiestnená o jednu uličku. Cítim, ako masleduje. A do kríža aj pokladníčka. Mám kinderko a idemk fľašiam. Tretia ulička, teda som už pri výkladoch. Moja má rada perlivéminerálky, hľadám červené zátky. Nikde, ostatné hýria všetkými farbami. Opäťpovedomá metla. To sa jej fakt tak páčim? Veď nie som ani oholený. Radšej sas čokoládovým vajcom ponáhľam za mojím kuraťom. Vyložím ich svorne nastojaci bežiaci pás. Pokladníčka sa postaví a očami röntgenuje vozík až pokolieska. Špeciálne pre ňu ho otočím aj z druhej strany. Pozerajúc mi do očíako colník po kurze štúdia reči ľudského tela po hmate berie do ruky vajce.Vajce zapípa. Berie do ruky kura. Poťažká ho v ruke, či má naozaj 1329 gramov ako je nasamolepke. Skontroluje na ňom obal, človek nikdy nevie, čo tam môže byťnamiesto drobkov. Bolo to aj v jednom filme o pašerákoch drog naletisku. Do vypitvaného kuraťa by sa zmestil aj kaviár. Keby tu predávalimobily, tak aj ten aj s nabíjačkou. Len čo kura zapípalo a videl som,že dvestovka to spraví, podávam ju predavačke. Kontroluje na nej všetky rohy.Sú štyri. Obráti z druhej strany – opäť štyri. Už len kontrola protineónke nad hlavou a akousi modrou lampičkou. Neochotne a sklamane mivydáva. Do desaťkorunáčky si hneď pred ňou aj schuti zahryznem. Dôveruj – alepreveruj. Pri odchode ma odprevádzali minimálne štyri páry očí, tie dva boli dovtedydobre skryté. Jedna sa rozbehla aj von a začala zametať špaky na chodníku.Jej oči som cítil v chrbte ešte vo výťahu, aj som na bunde našiel dvedierky, najprv som myslel, že od guliek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zabudol som si kľúče. Zvoním a zvoním. Nik neotvára. Nakuknemdo pozerátka – vidím len modrú farbu, pritom máme bielu chodbu. Ozaj, moja mámodré oči, stále to spomína. Ale prečo neotvára? Zvoním ďalej, je to zadarmo,ako som zistil minule, keď nás odpojili od elektriny. Zvonec išiel, aj sme ním nabíjalimobil.

„Choďte preč! Lebo zavolám manžela! Práve sa kúpe.“ Čože? Jaže sa kúpem? Hneď som vedel, že klame. A ani sobota nie je. „Ále, neblbni,to som predsa ja, s tým kuraťom!“ – ja som neklamal. „Určite? A kedysme sa teda brali?“ – testuje ma. „Trinásteho apríla dvetisíc dva!“ Po hodnej chvíli,asi hľadala sobášny list, sa konečne pootvorili dvere, zatiaľ len s retiazkou.„Bože, ty vyzeráš, to si sa ako obliekol? Hotový bezdomovec!“

Ladislav Šebák

Ladislav Šebák

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Optimista bez dlhodobých plánov, s očakávaním, čo prinesie zajtrajšok, šok, šok, šok... Zoznam autorových rubrík:  Trnava dnes a kedysiTrnava 20. storočiaTrnava 21. storočiaHistóriaFotky z balkónaDetiFikcieLumpáreňSpomienkyDedkove spomienkyTrampingVeselé historkyÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu